Handelsbetingelser
Det er vores anbefaling, at du læser handelsbetingelser, før du køber varer fra LAGE DOR webshop.
(Alle priser er inkl. moms.)
Fragtpriser
Alle forsendelser hos LAGE DOR over 750 kr. leveres fragtfrit.
Alle forsendelser hos LAGE DOR over 750 kr. leveres fragtfrit.
Køb under 750 kr. koster kr. 29 eller kr. 39 alt efter valg af forsendelsesmetode.
Ordre sendes som pakkepost med GLS, og er forsynet med trackingnummer.
Ordre sendes som pakkepost med GLS, og er forsynet med trackingnummer.
Gratis fragt ved afhentning i butikken
Levering og Leveringstid
varer købt i webshoppen leveres udelukkende i Danmark.
- Lagervare: 1 til 5 hverdage.
- Bestillingsvare: 2 til 5 uger.
I enkelte tilfælde kan leveringstiden for bestillingsvare overskride 5 uger, i disse tilfælde vil vi underrette kunden hurtigst muligt.
Vi tager forbehold for udsolgte varer og tager kontakt til dig, såfremt du bestiller en vare som er udsolgt.
Lørdage, Søndage samt Helligdage er ikke indregnet i leveringstiden.
Bemærk venligst leveringstiden gælder fra betalingsdatoen.
Lørdage, Søndage samt Helligdage er ikke indregnet i leveringstiden.
Bemærk venligst leveringstiden gælder fra betalingsdatoen.
Har du købt mere end en vare, forbeholder vi os ret til at lave separate leveringer, men vi vil altid bestræbe os på at fortage blot en enkelt levering til dig.
Levering af varer fra LAGE DOR anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med GLS. Når din pakke afsendes, modtager du en mail med din track and trace-kode, så du kan følge pakken.
LAGE DOR skal gøre dig opmærksomt på, at leveringstidspunktet for produkterne er blevet angivet på vores hjemmeside ved selve varen. Har du købt flere produkter, bliver leveringen sendt som en samlet forsendelse hvorved det produkt med længste leveringstid angiver leveringstidspunktet.
Risikoen for varer købt i LAGE DOR overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.
Levering af varer fra LAGE DOR anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med GLS. Når din pakke afsendes, modtager du en mail med din track and trace-kode, så du kan følge pakken.
LAGE DOR skal gøre dig opmærksomt på, at leveringstidspunktet for produkterne er blevet angivet på vores hjemmeside ved selve varen. Har du købt flere produkter, bliver leveringen sendt som en samlet forsendelse hvorved det produkt med længste leveringstid angiver leveringstidspunktet.
Risikoen for varer købt i LAGE DOR overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.
Varer købt online i webshoppen kan også afhentes i vores forretning, Vesterbrogade 20,
Betalingsgebyr
Der tages ingen gebyrer for betaling.
"Lovbekendtgørelse 1980-01-21 nr. 28 om køb" med senere ændringer (Købeloven) er gældende ved ethvert køb indgået med LAGE DOR, medmindre andet følger af aftalen. Følgende udgør herunder vores handelsbetingelser.
Generelle oplysninger om virksomheden:
- Virksomhedens juridiske navn: LAGE DOR A/S
- Virksomhedens kaldenavn: LAGE DOR
- CVR nr: 25442660
- Etableringsår: 1995
- Adresse: Vesterbrogade 20 1620 København
- Telefonnummer: 33251212
- Officiel e-mail adresse: lad-dk@hotmail.com
- Officiel web-adresse: www.lagedor.dk
- Bank: Danske Bank
"Lovbekendtgørelse 1980-01-21 nr. 28 om køb" med senere ændringer (Købeloven) er gældende ved ethvert køb indgået med LAGE DOR, medmindre andet følger af aftalen. Følgende udgør herunder vores handelsbetingelser.
Generelle oplysninger om virksomheden:
- Virksomhedens juridiske navn: LAGE DOR A/S
- Virksomhedens kaldenavn: LAGE DOR
- CVR nr: 25442660
- Etableringsår: 1995
- Adresse: Vesterbrogade 20 1620 København
- Telefonnummer: 33251212
- Officiel e-mail adresse: lad-dk@hotmail.com
- Officiel web-adresse: www.lagedor.dk
- Bank: Danske Bank
Aftaler på vores webside kan indgås på følgende sprog:
- Dansk
Alle priser på hjemmesiden er i danske kroner og inklusive dansk moms (25%)
Der tages forbehold for trykfejl, udgåede varer, afvigelser fra det skrevne samt de viste billeder.
NB: Hvis der er indtastet fejlagtige oplysninger om varen, herunder navnlig prisen, er den automatisk udsendte ordrebekræftelse IKKE bindende for LAGE DOR, og du vil hurtigst muligt blive kontaktet med henblik på at få tilrettet bestillingen således at den svarer til produktsortiment og/eller prisliste.
Vi hæver først pengene på din konto, når varerne er klar til afsendelse. I visse tilfælde påråber vi os retten til betaling senest 5 hverdage efter bestilling. I modsatte fald annulleres ordren.
Så snart beløbet er registreret på kontoen ekspederes din ordre.
Efter aftale har du mulighed for at betale via en bankoverførsel til:
Bank: ................. Reg.nr. ........ Kontonr. ...........
Du har også mulighed for at betale med følgende kort:
- Visa/Dankort
- Visa Elektron
- Mastercard
- Maestro
- American Express
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra LAGE DOR Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Ombytning og returnering
Hos LAGE DOR har du 14 dages retur- og ombytningsret. Du kan således returnere eller ombytte din ordre, i op til 14 dage efter at du har modtaget din bestilling.
På følgende varegrupper er der ingen returret:
- Vielsesringe med og uden gravering
- Smykker med gravering
- Navnesmykker
- Varer der ikke indgår i vores normale sortiment.
- Specialproduceret ringe og smykker, f.eks. størrelser uden for sortiment.
Varer der er specialtilrettet i størrelse, eller med navne og gravering, er ikke omfattet af returret jf. Forbrugeraftaleloven § 18. stk 2 nr. 3.:
"Såfremt aftalen vedrører fjernsalg af en ikke finansiel tjenesteydelse eller en vare, som skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle behov, gælder fortrydelsesretten kun, indtil udførelsen, fremstillingen eller tilpasningen begynder, når forbrugeren forinden har givet sit samtykke til, at den erhvervsdrivende kunne begynde udførelsen m.v. inden fortrydelsesfristens udløb."
Du skal selv afholde omkostningerne til returforsendelse og du vurderer selv hvordan din ordre returneres.
BEMÆRK, din returforsendelse skal sendes direkte til LAGE DOR og må ikke leveres til pakkeshop m.v. Returneringer leveret til pakkeshops o. lign. vil ikke blive afhentet.
Det ikke er muligt at returnere din ordre ved personlig fremmøde da vi ikke har nogen butik.
Sørg for at pakke din returforsendelse forsvarligt ind, det er dit ansvar at din returnering kommer frem til BARTOLI Copenhagen. - Vi anbefaler at du returnerer din forsendelse med Track og Trace for at sikre sporing.
Husk at vedlægge kopi af din faktura eller oplys dit ordrenummer med din returnering, ellers har vi ikke mulighed for at behandle din returnering.
Refundering af beløb kan alene ske til det betalingskort, der er anvendt til betaling af ordren. - Bemærk venligst at der går ca. 10 hverdage fra din returforsendelse er modtaget hos LAGE DOR til at beløbet er returneret til betalingskortet.
Kun returnering af ubrugte varer
Når du ønsker at returnere din ordre, er det en betingelse at varen er ubrugt og i original emballage, varen må således ikke være brugt. Såfremt vi modtager varer retur som ikke ligger i original emballage er smykket værdiforringet.
Smykket må gerne prøves ved modtagelse, men skal HURTIGT tages af igen. - Hvis smykket påføres ridser er det værdiforringet, og anses ikke for at være ubrugt.
Hvis varen har været brugt er den værdiforringet
Når vi modtager din returnering gennemgår vi smykket for brugstegn og ridser, der medfører en værdiforringelse. Du skal være særligt opmærksom på et smykke kan være værdiforringet så meget at det alene er metalprisen fratrukket smelteomkostninger, administrationsomkostninger samt fragtomkostninger, der kan refunderes.
"Såfremt aftalen vedrører fjernsalg af en ikke finansiel tjenesteydelse eller en vare, som skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle behov, gælder fortrydelsesretten kun, indtil udførelsen, fremstillingen eller tilpasningen begynder, når forbrugeren forinden har givet sit samtykke til, at den erhvervsdrivende kunne begynde udførelsen m.v. inden fortrydelsesfristens udløb."
Du skal selv afholde omkostningerne til returforsendelse og du vurderer selv hvordan din ordre returneres.
BEMÆRK, din returforsendelse skal sendes direkte til LAGE DOR og må ikke leveres til pakkeshop m.v. Returneringer leveret til pakkeshops o. lign. vil ikke blive afhentet.
Det ikke er muligt at returnere din ordre ved personlig fremmøde da vi ikke har nogen butik.
Sørg for at pakke din returforsendelse forsvarligt ind, det er dit ansvar at din returnering kommer frem til BARTOLI Copenhagen. - Vi anbefaler at du returnerer din forsendelse med Track og Trace for at sikre sporing.
Husk at vedlægge kopi af din faktura eller oplys dit ordrenummer med din returnering, ellers har vi ikke mulighed for at behandle din returnering.
Refundering af beløb kan alene ske til det betalingskort, der er anvendt til betaling af ordren. - Bemærk venligst at der går ca. 10 hverdage fra din returforsendelse er modtaget hos LAGE DOR til at beløbet er returneret til betalingskortet.
Kun returnering af ubrugte varer
Når du ønsker at returnere din ordre, er det en betingelse at varen er ubrugt og i original emballage, varen må således ikke være brugt. Såfremt vi modtager varer retur som ikke ligger i original emballage er smykket værdiforringet.
Smykket må gerne prøves ved modtagelse, men skal HURTIGT tages af igen. - Hvis smykket påføres ridser er det værdiforringet, og anses ikke for at være ubrugt.
Hvis varen har været brugt er den værdiforringet
Når vi modtager din returnering gennemgår vi smykket for brugstegn og ridser, der medfører en værdiforringelse. Du skal være særligt opmærksom på et smykke kan være værdiforringet så meget at det alene er metalprisen fratrukket smelteomkostninger, administrationsomkostninger samt fragtomkostninger, der kan refunderes.
Reklamation
Ved forbrugerkøb gives der efter Købelovens bestemmelser herom en reklamationsret på 24 måneder på alle varer (12 mdr. ved handelskøb). Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet der var tilstede ved levering, men som først har manifesteret sig i indtil 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet, eller anden skadeforvoldende adfærd.
Ved forbrugerkøb gives der efter Købelovens bestemmelser herom en reklamationsret på 24 måneder på alle varer (12 mdr. ved handelskøb). Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet der var tilstede ved levering, men som først har manifesteret sig i indtil 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet, eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig i forbruger køb. I handels køb kræves straks en reklamation. Reklamationsret er ikke det samme som garanti, og det er ikke alle fejl der vil kunne blive udbedret via reklamationsretten. LAGE DOR forholder os ret til at udbedre eventuelle fejl, som skulle opstå ved køb af vielsesringe. Vi refunderer ikke pengene retur for køb af vielsesringe.
Vi skal ligeledes gøre opmærksomt på, at billederne på vores hjemmeside kan være vejledende og ændringer i farvenuancer ved lasergraveringer kan forekomme.
NB: Når du returnerer varen bedes du venligst vedlægge en kort, præcis og fyldestgørende fejlbeskrivelse samt en kopi af din faktura. Såfremt ovenstående ikke iagttages forbeholder vi os retten til at sende pakken retur for købers regning. Husk at emballere denne forsvarligt. Inden du sender varen til os skal du kontakte os pr. mail, så vi kan sikre os at du er bekendt med dette.
Bortkomne varer:
Bortkomne varer skal straks meldes til L'AGE D'OR.
Vi forbeholder os ret til ikke at yde returret i form af udbetaling af købsbeløbet, ved køb af forlovelsesringe og vielsesringe. Vi har som leverandører en afhjælpningsret, som vi vælger at udnytte, da dette er en specialtilpasset og individualiseret vare.
Ved bortkomne varer, skal der først laves en efterlysning hos forsendelsesdistributøren, ved konstatering af, at varen er bortkommet, kan vi yde erstatning i form af kompensation af et nyt sæt ringe, som den oprindelige bestilling lavet hos LAGE DOR.
Klager
Klager
Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8000 Viborg
Forbehold & Force Majeure
Den hurtige udvikling af e-handel og tilhørende love kan medføre ændringer i vores handelsbetingelser. Hartmann’s forbeholder sig derfor retten til at opdatere og ændre betingelserne i overensstemmelse med såvel generelle ændringer som ændringer i købe-, forbruger- og markedsføringsloven.
Hartmann’s forbeholder sig retten til at ændre i indholdet på hjemmesiden og webshoppen til enhver tid.
Vi tager desuden forbehold for udsolgte varer, ændring i pris samt eventuelle trykfejl og tastefejl på siden samt eventuelle leveringssvigt fra vores leverandører.
Vi gør opmærksom på, at vi ikke kan garantere, at farver og kvaliteter i webshoppens billedmateriale gengives 100% korrekt – dels pga. af brugernes individuelle pc- og skærmindstillinger, dels som følge af, at ædelsten er naturprodukter, der vil variere i farve og glans.
Force Majeure
L'AGE D'OR er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til betingelserne, hvis de skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.
Bestilling
For at foretage et køb på LAGE DOR skal du igennem følgende trin:
- Find den eller de varer du ønsker, foretag evt. tilpasning og læg dem i indkøbsvognen. Du kan se indholdet af din indkøbskurv i øverste højre hjørne.
- Gå herefter til kassen.
- Opret ny kunde eller log ind på en eksisterende konto.
- Vælg forsendelse.
- Vælg betalingsmåde.Tjek at alle oplysninger er korrekte, godkend vores handelsbetingelser og afslut købet.
Vær opmærksom på, at når du accepterer vores salgs- og leveringsbetingelser, accepterer du samtidig at der tages forbehold for trykfejl, udgåede varer, afvigelser fra det skrevne samt de viste billeder.
- Find den eller de varer du ønsker, foretag evt. tilpasning og læg dem i indkøbsvognen. Du kan se indholdet af din indkøbskurv i øverste højre hjørne.
- Gå herefter til kassen.
- Opret ny kunde eller log ind på en eksisterende konto.
- Vælg forsendelse.
- Vælg betalingsmåde.Tjek at alle oplysninger er korrekte, godkend vores handelsbetingelser og afslut købet.
Vær opmærksom på, at når du accepterer vores salgs- og leveringsbetingelser, accepterer du samtidig at der tages forbehold for trykfejl, udgåede varer, afvigelser fra det skrevne samt de viste billeder.